Kau tak tahu.

Kau suruh aku tulis puisi untuk kau.
Tapi kau tak tahu.

Kau tak tahu macam mana aku rasa bila aku bangun dari tidur dan kau lah orang pertama dalam fikiran aku.

Kau tak tahu macam mana aku rasa bila aku terpaksa menunggu kau balas mesej aku walaupun berjam.

Kau tak tahu macam mana aku rasa bila kau bercakap bersama gadis lain yang lebih cantik lagi anggun daripada aku.

Kau tak tahu macam mana aku rasa bila aku lihat nama kau atau gambar kau muncul di skrin telefon bimbit aku.

Kau tak tahu macam mana aku rasa masa kali pertama kau tegur aku walaupun bukan secara berdepan dan hanya di laman sosial.

Kau tak tahu.

Aku pun tak tahu.
Aku tak tahu macam mana aku boleh rasa macam ni terhadap kau, manusia yang baru aku kenal.
Manusia yang aku pun tak pasti personalitinya bagaimana.
Tapi yang aku pasti....

Aku ingin mengenali kau dengan lebih dalam lagi.


Comments

Popular posts from this blog

Yang terlepas.

Negaraku, Malaysia.

9 tahun.